Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden

Openingstijden:

Diyala Psychology Care is wekelijks geopend vanaf dinsdag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00. Het is in overleg mogelijk om een afspraak buiten de reguliere openingstijden in te plannen. Hiervoor wordt wel een toeslag in rekening gebracht van € 20,- per uur.
Een langdurige of structurele wijziging in openingstijden zal via de website worden gecommuniceerd. Cliënten zullen zo nodig individueel op de hoogte worden gesteld.

Bereikbaarheid:

Diyala Psychology Care kan per mail worden bereikt via info@diyalacare.nl of telefonisch via
06-58016913 (ook per WhatsApp). Hou er rekening mee dat de telefonische beschikbaarheid vanwege afspraken met cliënten beperkt kan zijn.

Aanmelden en werkwijze:

Diyala Psychology Care hanteert de volgende, vaste werkwijze: potentiële cliënten kunnen zich aanmelden door het contactformulier op de website in te vullen. Na het invullen van het contactformulier kun je direct een afspraak maken voor een maximaal 15 minuten durend telefoongesprek, waarin zal worden bepaald of Diyala Psychology Care iets voor je kan betekenen. Zo ja, dan kunnen we gelijk een intakegesprek inplannen, en ontvang je een mail met algemene informatie en instructies voor de eerste afspraak. Mocht je niet direct een intakegesprek kunnen of willen inplannen, dan heb je tot vier weken na het telefoongesprek de tijd om contact op te nemen om een vervolgafspraak te maken. Als je niet binnen deze termijn contact opneemt, stopt het aanmeldtraject en wordt alle informatie die je hebt verstrekt, verwijderd.

Het intakegesprek kan op locatie of online plaatsvinden, evenals alle daaropvolgende afspraken. Aan het eind van het intakegesprek stellen we samen een behandelplan op. Tijdens het opstellen van het behandelplan kun je eventuele specifieke wensen en behoeften kenbaar maken. Na afronding van het behandelplan zal ik je vragen om dit te ondertekenen, en kunnen we een vervolgafspraak inplannen. Ook deze afspraken kunnen, afhankelijk van je voorkeur en eventueel afwisselend, op locatie of online plaatsvinden.

Na afronding van de behandeling ontvang je een evaluatieformulier waarop je kunt aangeven hoe je de behandeling hebt ervaren.

Beëindiging van de behandelovereenkomst:

De behandelovereenkomst kan op drie manieren eindigen:

1. De behandelovereenkomst eindigt vanzelf zodra de behandeling is afgelopen. De behandelaar stelt je hier uiterlijk van op de hoogte tijdens de voorlaatste sessie.

2. Je bent als cliënt gerechtigd om de behandelovereenkomst tussentijds en eenzijdig met onmiddellijke ingang te beëindigen door Diyala Psychology hier per mail van op de hoogte te stellen. Dit laat eventuele reeds openstaande betalingsverplichtingen onverlet.

3. Diyala Psychology Care is gerechtigd om, conform art. 7:460 BW, de behandelovereenkomst op te zeggen indien daar een gewichtige reden voor is.

Betalen:

Door een afspraak – niet zijnde het eerste kosteloze gesprek na het invullen van het intakeformulier – in te plannen, ga je een betalingsverplichting aan. Jij bent en blijft als cliënt de debiteur van Diyala Psychology Care, ook als er tussen Diyala Psychology Care en je werkgever afspraken zijn gemaakt over de vergoeding van de kosten voor onze zorgverlening. Dat wil zeggen dat als je werkgever nalaat onze facturen (tijdig) te voldoen, wij de openstaande kosten op jou kunnen verhalen. Als je werkgever heeft toegezegd om de kosten voor jouw behandeltraject te vergoeden, raden wij je aan om hier zelf (ook) duidelijke en schriftelijke afspraken over te maken met je werkgever.

Het kan zijn dat als je aanvullend verzekerd bent, de kosten voor je behandeling bij Diyala Psychology Care (gedeeltelijk) door je zorgverzekeraar worden gedekt. De verantwoordelijkheid om te achterhalen welke voorwaarden en vergoedingen jouw zorgverzekeraar hanteert, ligt geheel bij jou.

Na de behandeling krijg je binnen 7 dagen per mail een factuur toegezonden. Diyala Psychology Care hanteert een betalingstermijn van 14 dagen, te rekenen vanaf de dag waarop de factuur naar je is toegezonden. Als je de factuur na 14 dagen niet hebt voldaan, ontvang je kosteloos een herinnering. Je hebt dan opnieuw 14 dagen de tijd om de rekening alsnog te betalen. Als de factuur na verstrijking van de tweede betalingstermijn niet is voldaan, is Diyala Psychology Care gerechtigd om zonder nadere ingebrekestelling incassomaatregelen te treffen. De wettelijke rente en buitengerechtelijke incassokosten worden in rekening gebracht vanaf het verstrijken van de eerste betalingstermijn. Voorts is Diyala Psychology Care gerechtigd om na verstrijking van de tweede betalingstermijn verdere behandeling op te schorten, totdat je alle openstaande betalingsverplichtingen hebt voldaan.

No show beleid en te laat komen:

Als je onverhoopt niet naar een sessie kunnen komen, is het verzoek om je afspraak uiterlijk 48 uur van tevoren te annuleren. Diyala Psychology Care behoudt zich het recht voor om de kosten voor de geplande sessie in rekening te brengen wanneer je je afspraak niet of niet tijdig hebt afgezegd.

Mocht je te laat komen voor een afspraak, is het verzoek om Diyala Psychology Care hier zo snel mogelijk van op de hoogte te stellen. De verloren tijd wordt in mindering gebracht op de duur van je sessie, zonder reductie van het tarief van de ingeboekte afspraak.

Je hebt altijd de mogelijkheid om een afspraak op locatie om te zetten naar een digitale sessie. Bedenk wel dat met het omzetten van je afspraak enige tijd gemoeid kan gaan. Laat het daarom bij voorkeur uiterlijk twee uur van tevoren weten als je je afspraak wilt omzetten, zodat eventuele technische problemen tijdig verholpen kunnen worden. Als je je afspraak later dan twee uur van tevoren omzet, en er vervolgens tijd verloren gaat vanwege een technisch probleem, dan wordt deze tijd in mindering gebracht op de duur van je sessie, zonder reductie van het tarief van de ingeboekte afspraak.

Medisch dossier en persoonsgegevens:

Diyala Psychology Care is wettelijk verplicht om een medisch dossier bij te houden. Dit dossier staat op een externe server, waardoor de gegevens niet op de computer van de praktijk worden opgeslagen. De wettelijke bewaartermijn van dit dossier is in beginsel 20 jaar. Voor een uitgebreide uiteenzetting van hoe wij met je persoonsgegevens omgaan, kun je onze privacyverklaring raadplegen.

Als cliënt heb je recht om je medisch dossier in te zien of aan te vullen. Daarnaast heb je het recht op een afschrift van je dossier tegen een administratieve vergoeding, en mag je verzoeken om vernietiging van je dossier. Aan dit laatste verzoek zal Diyala Psychology Care gehoor geven, tenzij zich een situatie voordoet als bedoeld in art. 7:445 lid 2 BW.

Diyala Psychology Care is aangesloten bij het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP), en is daarmee gebonden aan de beroepscode van het NIP. De beroepscode is via deze link te raadplegen. Verder valt de zorg die Diyala Psychology Care onder meer onder de reikwijdte van de Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst (WGBO), de Wet kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz), en wordt er gewerkt conform de Meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling.

Klachten:

Als cliënt heb je het recht om een klacht in te dienen over de zorgverlening van Diyala Psychology Care. Voor uitgebreide informatie hieromtrent kun je onze klachtenregeling raadplegen.

Disclaimer:

Diyala Psychology Care heeft veel aandacht en zorg besteed aan de inhoud van deze website. Desalniettemin is het mogelijk dat de informatie die op de website wordt gepubliceerd onvolledig of onjuist is. Aan de informatie op de website kunnen geen rechten worden ontleend. Als de op de site verstrekte informatie fouten of tekortkomingen vertoont, zal Diyala Psychology Care zich inspannen om deze zo snel mogelijk te corrigeren.

Find the peace within you

Your journey to inner peace